viernes, 26 de enero de 2018

Zer bisitatu Busturian?....Kurtzio Baseliza

Axpe auzoan dago, parrokiatik 50 metrora. Antza denez, hauxe da baselizarik zaharrena, Pareziko Andra Mari ermitaren ostean. Bizkaian egin ziren “humilladero” (kurutze-toki) izeneko baselizen artean, baseliza hau lehenengoa izango da, XVI. mendekoa. Mota honetako baselizak herriaren sarreran altxatzen zituen, eleizatik hurbil.
Ehorzketetan, gorpua eleizara eraman aurretik, Kurtzio baselizara eramaten zuten, eta bertan gorpu-aurreko meza ere egiten zuten. Baseliza ireki hau Bizkaian Kristo Gurutzutuari buruz dauden irudirik onena du; XVI. mendearen erdialdeko tailu errenazentista.
Baselizaren planta angeluzuzena da (6,25 x 5,75 m.). Absidea harlanduzkoa da, eta horren ostean harri-alandua dauka. Estalkia egiteko teilak eta egurra erabili zituen; hiru maldakoa da. Sarrerak harrizko zutabe bi ditu albo bakoitzean, eta horien gainean apaindutako kapitelak eta burdin hezia. Beheganea, osterantzekoen lakoa da: harri zabalakaz eginda dago. Arkupea
baselizaren luzera du. Oinean dago, hare-harrizko sei zutaberen gainean.
Jaia irailaren 14an izaten da, Kurutze Santuaren Gorespen egunean.

¿Qué visitar en Busturia?....Ermita de 

Kurtzio

Después de la ermita de Parezi parece ser que es la más antigua de todas las del municipio. Se trata de una de las primeras ermitas de Bizkaia del tipo llamado “humilladero”.Es una ermita abierta del siglo XVI, presidido por una de las mejores imágenes de Jesús Crucificado de toda Bizkaia, siendo una talla renacentista policromada de madera y de gran valor artístico.
Este tipo de ermitas se situaban a la entrada de los pueblos, en las antiguas calzadas y cerca de las iglesias. Cuando se llevaban los cadáveres a la iglesia parroquial para proceder a su enterramiento, era costumbre detenerse y depositar los mismos en esta ermita, donde se celebraba una misa de cuerpo presente (Archivo del Corregimiento de Bizkaia, leg. 630, n.º 7).
Es de planta rectangular (6,25 x 5,75 m.). El ábside es de sillería prolongado en mampostería y la cubierta, de madera y teja, es a tres aguas. La entrada está delimitada por dos columnas de piedra con capiteles decorados y con una reja de hierro. El pavimento, es de losas de piedra. El pórtico, casi tan largo como el resto de la ermita, está situado a los pies y se apoya sobre seis columnas de piedra de arenisca.
La festividad es el 14 de septiembre, día de la exaltación de la Santa Cruz.


No hay comentarios:

Publicar un comentario