jueves, 25 de enero de 2018

Busturiren kokapen geografikoa

Busturik Busturialdea izeneko eskualde historikoari ematen dio izena, Bizkaiko kosta-arkuaren erdian kokatuta dagoenari. Sollube mendiko mazelen eta Urdaibaiko itsasadarraren artean, erdibidean, 5 auzune daude kokatuta: Axpe, Altamira, San Bartolome, San Kristobal eta Paresi. Goialdeetan Goierrri bezalako baserri-guneak badauden arren, biztanleriarik gehiena behean, haranean, bizi da, antzina Foruak zin egiteko bidea zenaren eta gaur BI-645 errepidea eta Bilbo-Bermeo trenbidea denaren babespean.
Gernika-Mundakako itsasadarraren estarioan bertan kokaturik, 19,56 km2-ko lur-azalera dauka, bere lurralde guztia Urdaibaiko Biosfera Erreserban duelarik. Bermeo eta Sukarrieta ditu mugakide Iparrera, Arrieta Mendebalera, Errigoiti eta Murueta Hegora eta itsasadarra eta Arteagako Gautegiz Ekialdera.

Situación geográfica de Busturia

Busturia da nombre a la comarca histórica de Busturialdea, situada en el centro del arco costero vizcaíno. A medio camino entre las laderas del monte Sollube y la ría de Urdaibai se sitúan sus 5 barrios: Axpe, Altamira, San Bartolomé, San Cristóbal y Paresi.
Si bien en las áreas más altas se encuentran pequeños núcleos rurales como Goierri, la mayoría de la población vive en el fondo del valle, al amparo de lo que en su día fue el Camino Juradero y hoy es la carretera BI-645 y el tren de la línea Bilbao-Bermeo. Siendo estas dos, las vías de acceso al municipio.
El municipio dispone de una superficie territorial de 19,56 km2,  incluyéndose todo su territorio dentro de la Reserva de la Biosfera de Urdaibai (declarada por la UNESCO en el año 1984). Limita al Norte con Bermeo, Sukarrieta y Mundaka, al Oeste con Arrieta, al Sur con Errigoiti y Murueta y al Este con Gautegiz de Arteaga y la ría.
Merecen una visita, entre otros lugares, la Iglesia Sta. María de Axpe del siglo XI, la Torre Madariaga y las marismas, donde se pueden observar las aves migratorias.

No hay comentarios:

Publicar un comentario